Is ambitie genoeg…?

Ambitie, ambitie……… dat woord kan ik niet meer horen, zegt Frits

Frits is naar me toegekomen met een zogenaamde „loopbaanvraag”. Hij puft en zucht; het leven is zwaar. De BV Nederland is duidelijk in crisis. Hoogopgeleide en veelbelovende mensen, werkzaam bij prima bedrijven, met expansiedrift en goede omzetten moeten ook alle zeilen bijzetten. Groeien in een land in crisis vraagt het uiterste van de medewerkers.

Frits is die loyale werknemer. Werkt er al lang. Verschillende functies. Academisch geschoold.

Maar niet blij… Helemaal niet blij in het begin als hij bij me komt en…. mag nog 16 jaar werken!

Frits had al twee jaar (twee jaar!) last van zijn werk. Werk niet meer leuk vinden, de weekends die steeds korter worden (voor z’n gevoel dan), zorgen…

Gelukkig is er hoop. Altijd. Ook bij Frits. Het is gelukt. Frits werkt weer met veel plezier, energie en…. nieuwe mogelijkheden. Het duurde ongeveer 8 maanden. Dit zegt Frits erover……

“Ik ben bij Marie-Jose terecht gekomen omdat ik met het bedrijf niet verder kwam in mijn carrière. Door omstandigheden (werk, privé en gezondheid) waren we samen even de weg kwijt (het bedrijf en ik).

Ik heb het bedrijf toen gezegd dat we externe hulp nodig hadden. Marie-Jose werd me aangeraden door professionals uit het vak. De belangrijkste vragen die aan het begin van dit traject lagen waren:

Hoe kom ik uit het dal waar ik nu in zit?

AfbeeldingWat kan ik?

Wat wil ik?

Hoe ga ik om met de huidige situatie?

Beïnvloed de privé situatie mijn werk?

In het begin het ik een aantal testen gedaan en lange gesprekken gevoerd om de situatie uit te leggen, waarbij zij goed luisterde en de goede vragen stelde.

Na elke sessie kreeg ik huiswerk mee wat in de volgende sessie weer behandeld werd. Het werd me snel duidelijk dat de privé situatie geen invloed had op mijn huidige gemoedsrust in de werksituatie. Met de methode “Mooi Werk” en het zogenaamde “Management spel” heeft ze me vooral laten zien wat ik kan en mijn naïeve beeld over de organisatie veranderd. Ik denk dat ik nu beter snap wat er om mij heen allemaal gebeurt en hoe mensen werken met verborgen agenda’s etc. Eigenlijk ben ik een stuk volwassener geworden.

Ik ben helemaal uit het dal van de afgelopen twee jaar geklommen. Heb al mijn energie en enthousiasme terug en dat voelt goed.

De situatie heeft er toe geleid dat ik nu weer weet wat ik waard ben en wat ik wil. Ik heb een interessant aanbod gekregen van mijn werkgever en durf dat met beide handen aan te pakken. Zonder dit traject was dat nooit gelukt!”

Ook weten of het weer leuk kan worden op je werk? Maak een gratis afspraak via de volgende link… Wie weet ga jij over een tijdje weer fluitend naar je werk!

http://www.custerscoaching.nl/CustersConsult/

Plaats een reactie